Gratis om du hämtar i butiken, brev 25 kr och frakt med paket från 69 kr!

Frågor & svar

Här kan du hitta svar på dina frågor som rör Nostalgihuset Antikt & Retro!

Här kan du hitta svar på dina frågor om allt som rör Nostalgihuset Antikt & Retro!

Oavsett vad du har för funderingar så rekommenderar jag dig att titta igenom våra vanliga frågor nedan.

Om du inte hittar svaret på din fråga så är du varmt välkommen att kontakta butiken!


Kundtjänst

Jag har precis beställt - vad händer nu?

Efter genomförd beställning får du en orderbekräftelse med information och beställnings-ID om ditt köp till den mejladress du angav i kassan. Orderbekräftelsen skickas från [email protected]. När din order skickas från Nostalgihuset får du ett kvitto via e-post.

Vilka betalningslösningar kan jag välja mellan?

I webbutiken kan du betala med Visa, MasterCard eller American Express samt Klarna.

Hur fungerar betalning med Klarna Checkout?

Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. När du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.

Hur skickas min faktura med Klarna Checkout?

Din faktura aktiveras och skickas till dig via den mejladress som du uppgav vid köptillfället. Fakturan skickas samtidigt som din beställning skickas från butiken.

Kan jag ändra eller ta bort min order?

Jag börjar behandla din order snarast möjligt. När processen är påbörjad kan du inte göra en ändring/annullera din order. Du kan alltid returnera enligt våra köpvillkor.

Vad kostar frakten?

Vid brevleverans på max 100g kostar frakten 25 kr. Vid paketleverans med DHL så är priset på standardfrakt från 69 kr för paket. För tyngre paket så ökar kostnaden för frakten. Fraktkostnaden för ditt paket hittar du i kassan.

Hur levereras varorna?

Paket levereras med DHL till närmaste ombud och brev till din brevlåda.

Hur lång är leveranstiden?

Ditt paket levereras vanligen inom 5–7 arbetsdagar. Beroende på var i landet du bor kan det ibland ta 1–2 dagar extra.

Jag har beställt en möbel - när kan jag hämta den?

Vänligen kontakta butiken för att bestämma tid för hämtning.

Jag har ett presentkort - hur använder jag det?

Presentkorten kan endast användas i butiken. Vänligen visa upp det i kassan för betalning.

Jag har en rabattkod - hur funkar det?

För att få rabatten så anger du koden i kassan.

Kan jag kombinera rabatter och presentkort?

Nej, det går tyvärr inte att kombinera rabatter och presentkort.

Hur länge är ett presentkort giltigt?

Ett presentkort är giltigt i 12 månader från utskriftsdatum och det går inte att förlänga.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut din försändelse från webbutiken och paketet sänds i retur förbehåller vi oss rätten att debitera dig 400 kr för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader. Om den faktiska kostnaden för frakt och returfrakt överstiger 400 kr betalar du den faktiska kostnaden för dessa frakter. Jag skickar en faktura.

Vilka regler gäller för returer?

Enligt svensk lag har du två veckor ångerrätt, utan orsak. Det krävs dock att du meddelar mig skriftligen om detta, antingen via e-post eller vanligt brev. Returfrakt betalas i detta fall av köparen.

Hur gör jag en retur?

Skicka tillbaka varan till butiken. Vänligen kontakta butiken för information.

Kan jag göra en retur i butiken?

Ja, det går bra men vänligen kontakta butiken först.

Vilka regler och villkor gäller för reklamation?

Nostalgihuset tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du har mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.

Hur länge har jag rätt att reklamera?

Vid en reklamation så ska felet anmälas snarast eller så snart felet har upptäckts. Anmälan om fel i varan inom två (2) månader anses alltid inom skälig tid.

Mitt paket är skadat i leveransen - vad gör jag?

Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut paketet. Om du inte upptäcker det förrän du kommer hem, meddela oss omgående via telefon 070-259 06 03 eller via e-post [email protected]. Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till butiken är du som kund ansvarig.